Je bent nu hier Segway Nijmegen > FAQ

FAQ

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden van Segway Nijmegen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is Segway?
Een Segway is een elektrisch aangedreven, zelfbalancerend eenpersoons vervoermiddel. Je bestuurt de Segway met je lichaam. Door naar voren te leunen gaat de Segway vooruit en door naar achteren te leunen rijd de Segway naar achteren. Hij stopt wanneer je rechtop staat. De juiste balans vinden is niet moeilijk omdat de Segway zelfbalancerend is. Het is een beetje skiën op het droge maar dan kinderlijk eenvoudig. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor meer informatie.

Wanneer mag ik een Segway besturen?
De Segway kan bestuurd worden door personen vanaf 16 jaar. Segway Nijmegen zorgt voor een helm, het is verplicht om deze te dragen tijdens de tour. Ook is het belangrijk dat je goede schoenen draagt, dus geen hakken en slippers. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor de verkeersregels.

Is een Segway Tour wel veilig?
Bij Segway Nijmegen staat veiligheid voorop. Er gaat altijd een goed getrainde en ervaren gids mee met de tour. Ook zijn de Segways van Segway Nijmegen begrensd, waardoor ze 7 km per uur gaan in plaats van de 20 km per uur die de Segway kan. Dit is wel zo relaxed en toch net iets veiliger! Ten slotte wordt ervoor gezorgd dat de Segways altijd goed en zorgvuldig onderhouden zijn als er gebruik van wordt gemaakt. Kijk op de pagina ‘Veiligheid’ voor meer informatie.

Waar start en eindigt de tour?
De tours starten en eindigen aan de Waalkade tegenover het casino, bij de Pannenkoekenboot.

Wat zijn de prijzen?
Prijzen zijn vanaf  € 47,50 per persoon inclusief 21% BTW.  Voor al onze tours en combinaties kun je hier klikken.

Waar kan ik een reservering plaatsen?
Je kunt een reservering plaatsen op onze website of op de vertreklocatie aan de Waalkade. Combinatietickets zijn alleen online te reserveren. Je kunt online veilig betalen met iDeal of credit card.

Hoe weet ik wanneer dat het bedrag betaald is?
Wanneer de betaling voldaan is, ontvang je direct een bevestiging per e-mail.

Hoe kan ik annuleren?
Tot 14 dagen kan de reservering kosteloos gewijzigd worden. Dit kan telefonisch via: 010 436 04 25 of door een email te sturen naar info@segwaynijmegen.nl.  Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden.

Hoe ontvang ik mijn tickets?
Nadat de betaling ontvangen is, krijg je een email met daarin de reserveringsbevestiging.

Ik kan het ticket niet uitprinten, is dat een probleem?
Wanneer je alleen een ticket hebt geboekt voor een Segway Tour is het geen probleem dat je het ticket niet mee kan nemen. Wij raden je dan aan om wel even het ticketnummer (5 cijfers) op te schrijven en ter controle te laten zien. Bij een succesvolle boeking kom je op onze deelnemerslijst te staan. Wanneer je een combinatieticket hebt geboekt, is het wel van belang dat je het ticket ten minste 1 keer print en meeneemt.

Ik ontvang geen tickets, hoe kan dat?
Wanneer de e-mail met daarin jouw ticket niet binnen enkele minuten is aangekomen, kan dat twee dingen betekenen;

1) De email is in je spamfilter terecht gekomen. In dat geval dien je in je spamfilter te kijken of bij de ongewenste e-mail of daar het ticket in terecht is gekomen. Kun je dit niet meer terugzien, dan raden wij je aan om een ander e-mailadres aan ons door  te geven via e-mail info@segwaynijmegen.nl of per telefoon 010 436 04 25
2) Het e-mailadres is niet correct genoteerd. Je kunt bij twijfel het beste even contact opnemen met Segway Nijmegen om het juiste e-mailadres door te geven. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@segwaynijmegen.nl of te bellen naar 024 323 3285.

Waar kan ik bij jullie het beste parkeren?
Parkeren kan op het parkeerterrein op de Waalkade voor het Holland Casino. Hier geldt van 09.00 tot 23.00 uur betaald parkeren. Tijdens evenementen, zoals de Vierdaagse, kan er niet geparkeerd worden. Wij raden je dan aan om te parkeren in een parkeergarage. Het Kelfkensbos en de Eiermarkt zijn beide op loopafstand van de Waalkade.

Is er in de buurt een invaliden parkeerplaats?
Er zijn 2 invalidenparkeerplaatsen op de Waalkade bij de passantenhaven.

Vertrekt Segway Nijmegen ook in de herfst- en wintermaanden?
Ja, wij zullen elke maand tours verzorgen. Afhankelijk van de weersomstandigen (ijzel/ hevige sneeuwval) kan het voorkomen dat in de maanden november t/m februari tours niet doorgaan en/of verplaatst worden.

Is de Segway Tour toegankelijk voor gasten die slecht ter been zijn?
Het is helaas niet mogelijk om met de tour mee te gaan als je slecht ter been bent.

Is er een toilet aanwezig?
Je kunt gebruik maken van de faciliteiten op de Nijmeegse Boot, naast de opstapplaats van de tour.

Doe een aanvraag

Vul hier uw gegevens in en wij bellen u terug

Bel me terug